Logo buro DAF
Logo buro DAF

Website analyse

Haal jij alles uit je website wat er in zit?

Heb jij het idee dat je nog niet alles uit je website haalt wat er in zit? Zie je nog geen constante stroom aan klanten die via je website binnen komen? Blijf je maar dingen aanpassen, in de hoop dat het verbetert?

Dan is de kans groot dat er nog wat te verbeteren valt aan jouw website. Een website is namelijk niet gewoon een visitekaartje waar je wat informatie op gooit om vervolgens af te wachten tot de klanten vanzelf naar je toe komen. Nee helaas, was het maar zo’n feest. Wil jij een echt website die jou wat werk uit handen neemt, dan is een goedwerkende strategie erg belangrijk.

Het kan zijn dat er kleine dingen nog niet helemaal kloppen, waardoor jouw ideale klant je website niet vindt. Of waardoor zij je website weer verlaat zodra ze hier terecht komt.

Waardoor dat komt? Dat kan verschillende redenen hebben. Je menu is niet ‘intuïtief’, de customer journey is niet logisch of je teksten zijn niet optimaal. Wat de reden ook is. Ik ga het voor je uitzoeken!

Wat kan ik voor je doen?

Een website is voor velen een dingetje wat MOET. Er komt een hoop kennis bij kijken en daar heb jij eigenlijk helemaal geen zin in, want jouw talenten liggen ergens anders.

Tijdens de websitescan ga ik jouw hele website van top tot teen en van voor naar achter analyseren. Er komen verschillende punten aan bod die vaak fout gaan bij websites. Daarbij kijk ik vooral naar het doel van jouw website.

Na mijn analyse ontvang je een uitgebreid rapport (dit klinkt veel saaier dan het is, dat beloof ik) en tijdens een online gesprek leg ik alle onderdelen van het rapport aan je uit. Zodat je precies weet wat ik bedoel en hoe jij daarmee aan de slag kunt.

Wat kan ik voor je doen?

Een website is voor velen een dingetje wat MOET. Er komt een hoop kennis bij kijken en daar heb jij eigenlijk helemaal geen zin in, want jouw talenten liggen ergens anders.

Tijdens de websitescan ga ik jouw hele website van top tot teen en van voor naar achter analyseren. Er komen verschillende punten aan bod die vaak fout gaan bij websites. Daarbij kijk ik vooral naar het doel van jouw website.

Na mijn analyse ontvang je een uitgebreid rapport (dit klinkt veel saaier dan het is, dat beloof ik) en tijdens een online gesprek leg ik alle onderdelen van het rapport aan je uit. Zodat je precies weet wat ik bedoel en hoe jij daarmee aan de slag kunt.

Het proces

In 4 stappen een verbeterde website. 

01. Plan een datum
Klik op de link en kies een datum die voor jou uitkomt. Het gesprek duurt ongeveer 45 minuten, dus houd daar rekening mee. Vervolgens krijg je een e-mail met daarin de factuur en een betaallinkje.
02. Analyse + rapport
Voor ons gesprek ga ik aan de slag met de analyse. Deze ontvang je vooraf, zodat je het alvast kunt doornemen en je hier vragen over kunt stellen.
03. Opname gesprek
Het gesprek wordt opgenomen en stuur ik naar je op. Dan kun je het altijd terugkijken, wel zo handig.
04. Aan de slag
Je gaat zelf aan de slag met de verbeterpunten of je schakelt mijn hulp in.
Previous slide
Next slide
Customer journey

Wat is het doel van je website en hoe neem je de klant hier in mee? Het is belangrijk dat jij weet wat het probleem is van jouw klant en hoe jij dit kunt oplossen. 

Responsiviteit

Het klinkt zo vanzelfsprekend, maar toch gaat het nog vaak genoeg mis. Een website hoort zich aan te passen aan het soort scherm.

Laadsnelheid

Wij mensen zijn ongeduldig. Duurt het laden van een website te lang, dan zijn we vertrokken. Daarom neem ik de laadsnelheid ook zeker mee in de scan.

Gebruiksvriendelijkheid

Ja logisch dat een website gebruiksvriendelijk moet zijn, maar vaak is hier nog best het één en ander te verbeteren.

Consistentie

Voer jij de branding overal door of is het een beetje een rommeltje? Als dit telkens verschillend is, dan raak je de aandacht kwijt.

SEO

Hoe optimaal is jouw website voor zoekmachines. Gebruik je de juiste zoekwoorden, staan de koppen goed en heb je alt-teksten ingevuld?

Beveiliging

Hoe goed is jouw website beveiligd? Niet jij, maar ook jouw webhosting heeft hier een aandeel in.

Webaccessibility

Eigenlijk hoort dit vanzelfsprekend te zijn natuurlijk. Jouw website moet toegankelijk zijn voor iedereen, inclusief mensen met een beperking.

Website analyse

Dit is inbegrepen:

  • Uitgebreide website analyse
  • Rapport om alles terug te lezen
  • Online gesprek voor uitleg
  • Opname van het online gesprek

Kosten:

€169,- (excl. btw)

Veelgestelde vragen

Jammer dat je niet kunt! Uiteraard kan er altijd iets tussenkomen. Als het kan, zou ik het op prijs stellen als je het mij minstens 24 uur van te voren laat weten. Er worden geen bedragen teruggestort. Wel kun je natuurlijk een nieuwe afspraak inplannen.

Je kunt mijn hulp inschakelen! Ik maak een offerte voor je aan de hand van de verbeteringen die ik voor jou moet doorvoeren en na akkoord ga ik voor je aan de slag.

Ik raad je aan om wel een online gesprek te plannen, want sommige onderdelen van het rapport vereisen wat meer uitleg. 

Heb je echt geen behoefte aan een online gesprek, stuur dan een mail naar contact@burodaf.nl om de afspraak te annuleren. 

In principe alleen de link naar je website. Soms is het noodzakelijk om de inloggegevens van je website te ontvangen, omdat ik dan beter aan de achterkant kan zien hoe onder andere de beveiliging is. Na de scan kun je de inloggegevens uiteraard weer wijzigen. Sterker nog, ik raad je zelfs aan om regelmatig je inloggegevens te wijzigen 😉

Na het plannen van de afspraak krijg je eerst een automatische bevestiging, daarna krijg je nog een persoonlijkere mail van mij met daarin een factuur en betalingslink. Vervolgens heb je 14 dagen om deze factuur te betalen.